"אסור לנו להתייחס לאמריקאים שלא גרים כאן, אנחנו גרים כאן"

''צריך שיהיה דין שווה לכולם, גם לבדואים בנגב שיושבים על אדמות פרטיות, המשטרה צריכה לאכוף את החוק ולהוציא אותם משם. אבל הבדואים לפחות לא גורמים בהתיישבות הלא חוקית שלהם - למסע דה לגיטימציה לישראל ולבידוד ישראל בקהילה בינלאומית''
אבי יעקב No Comments on "אסור לנו להתייחס לאמריקאים שלא גרים כאן, אנחנו גרים כאן"

לבני: חוק ההסדרה הוא חוק הגזל • ארדן: האם בג"ץ מוציא פסיקות בזמן? האם אין סחבת בבג"ץ? • פרופ' נבות: חוק ההסדרה מסונדל • ברק רביד: תכן ונתניהו מקווה שמישהו יעתור לבגץ נגד חוק ההסדרה

צילום: הדס פרוש, פלאש 90
''צריך שיהיה דין שווה לכולם, גם לבדואים בנגב שיושבים על אדמות פרטיות, המשטרה צריכה לאכוף את החוק ולהוציא אותם משם. אבל הבדואים לפחות לא גורמים בהתיישבות הלא חוקית שלהם - למסע דה לגיטימציה לישראל ולבידוד ישראל בקהילה בינלאומית''
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חוק ההסדרה שאושר פה אחד בועדת השרים ממשיך ללבות את הרוחות יחד עם הודעת בג"צ על אי מתן דחיה לפינוי עמונה, ועיתונאי הארץ ברק רביד אומר הערב לאבי למימרן במהדורה המרכזית של קול חי: "יתכן ונתניהו מקווה שמישהו יעתור לבגץ נגד חוק ההסדרה כדי שבגץ יציל אותו מהחוק". אלא שרביד מרגיע את המאזינים "בשיחה שקיימתי עם הגורמים הרלוונטים לעתירות מהסוג הזה, הם לא מתכוונים לעשות לביבי את העבודה".

ח"כ ציפי לבני הפתיעה כשאמרה "חוק ההסדרה הוא חוק הגזל. הוא יתן לגטימציה לגל של עתירות בביה"ד הבינלאומי בהאג נגדינו. גם אם טראמפ לא יתערב במה שהממשלה הזו עושה, אסור לנו להתייחס לאמריקאים, הם לא גרים כאן. אנחנו גרים כאן".

מימרן לא התאפק ושאל: "מעניין, כי עד לפני חודש מאוד התייחסנו לאובמה". לבני לא היססה לפני שענתה: "אז גם לאובמה אסור להתייחס יותר".

לדברי ח"כ לבני "צריך שיהיה דין שווה לכולם, גם לבדואים בנגב שיושבים על אדמות פרטיות, המשטרה צריכה לאכוף את החוק ולהוציא אותם משם. אבל הבדואים לפחות לא גורמים בהתיישבות הלא חוקית שלהם – למסע דה לגיטימציה לישראל ולבידוד ישראל בקהילה בינלאומית".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן תקף בשידור ותמה "פתאום בג"ץ מתערב בלוח זמנים של הכנסת, אם היו שנתיים או שנה להסדיר את העניין. אנחנו פעם עקבנו אחרי הלו"ז של בג"ץ? האם בג"ץ מוציא פסיקות בזמן? האם אין סחבת בבג"ץ?"

עוד אמר ארדן כי "חוק המואזין יכנס לתוקף ולמשטרה יהיה כוח לאכוף אותו יחד עם כוחות צה"ל שפועלים מידי לילה ברוב הישובים והכפרים הערבים. החוק הנוכחי בעייתי, אין למשרד להגנת הסביבה את הכלים לאכוף אותו". על הודעתו של בגין כי יצביע נגד חוק הבהסדרה אמר "חוק ההסדרה יעבור גם בלי בני בגין".

מי שעלתה על תקן מקצוענית בתחום היא הפרופסור למשפטים סוזי נבות שפילחה את הנתונים ואמרה כי: 1. חוק ההסדרה מסונדל. הוא צריך לכלול סעיף שקובע כי הוא חל רטרואקטיבית, כי לולי זה הוא לא יגן על עמונה. להחלטה רטרואקטיבית בענייני קניין אין תוקף משפטי. 2. והיה והוא יעבור, ונניח הוא יהיה רטרו, צריך להחיל אותו על שטחי יו"ש, ואת זה רשאי לעשות רק מי שמונה לכך מטעם צה"ל, והוא בוודאי לא יכול להכיל חוקים רטרואקטיביים. 3. כשהיוץ המשפטי לממשלה לא מגן על חוק של הממשלה, בג"ץ נוטה לקבל את העתירות נגד החוק כמעט בעצימת עיניים.



0 תגובות